Op 9 december start de collecteweek van Bartiméus Sonneheerdt, een goed doel (met CBF-keur en ANBI status) dat zich sterk maakt voor de ca. 350.000 blinde en slechtziende mensen in Nederland. Omdat we betrekkelijk onbekend (maar toch belangrijk voor veel blinden!) zijn zouden wij een steuntje in de rug vanuit het Nederlandse medialandschap zeker kunnen gebruiken.
Tijdens de collecteweek gaan ruim 4.000 (!) vrijwilligers langs de deuren om te collecteren. Daar zijn wij erg trots op! Het geld dat met de campagne wordt opgehaald wordt ingezet voor het financieren van projecten om blinde en slechtziende kinderen de kans te geven goed onderwijs te volgen. Door bijvoorbeeld voeltekeningen kunnen blinde kinderen plaatjes uit een leerboek voelen. Zo kunnen ze toch meekomen op school en regulier onderwijs volgen. Projecten van Bartiméus Sonneheerdt zijn altijd gericht op blinden en slechtzienden de kans te geven om zelfstandig in het leven te staan, mee te doen in de maatschappij en hun talenten te ontwikkelen.
Ze proberen via verschillende media zoveel mogelijk aandacht voor de collecteweek te krijgen met de campagne: ´Het voordeel van blind zijn?´. De campagne wordt gedragen door blinden en slechtzienden zelf, zij geven in de campagne zelf aan wat het voordeel is van blind zijn. Dit is een prikkelende, positieve manier om mensen tot nadenken aan te zetten. Want door het benoemen van de voordelen, vertellen we eigenlijk ook iets over de nadelen. Om in de stemming te komen en om de campagne beter te snappen, hierbij het promotiefilmpje voor de collectecampagne (1 min.) http://youtu.be/kWB_1RlGMXU