
|
 |
Geplaatst op:13-04-2011 Bijgewerkt op:13-04-2011 22:12 Mysterie van de verdwenen verkeersborden in Montfoort is ontrafeltBron: Meester Mark, verkeerscommissie Kbs De Heeswijk Montfoort
|
In het kader van de verkeersweek hadden de kinderen van de onderbouw een verkeerswandeling gepland. Met de dure oefenverkeersborden die we in het begin van het jaar hadden gekocht gingen we speuren naar dezelfde borden in de wijk. Maar toen de zon opkwam boven de Heeswijkschool bleek er iets verschrikkelijks te zijn gebeurd. De peperdure oefenborden waren gestolen!
Helaas had de politie niet genoeg manschappen om de boef te arresteren. Daarom werden de kinderen erop uitgestuurd om de verkeersbordendief in de kraag te vatten. De politie had een gebied afgezet en had diverse geheime agenten er geplaatst zodat de dief zeker niet kon ontsnappen. Met een vrijgeleide konden de kinderen dan het gebied verkennen en misschien de boef achterhalen. Als de kinderen een geheim agent tegen kwamen moesten ze wel een verkeersvraag juist beantwoorden om wederom doorgang te krijgen voor het verdere gebied. Zo konden de agenten ook achterhalen of één van de kinderen misschien de dief was. De dief, zo wist de politie, had namelijk geen benul van verkeersregels en borden. Nadat alle kinderen het gebied hadden onderzocht en diverse geheime agent was benaderd kwamen de kinderen met lege handen weer terug naar school. Geen dief... geen verkeersborden. |
|
Maar gelukkig kreeg meester Hans een laatste tip van de politie. De boef had zich verkleed als geheim agent. De kinderen waren de boef dus tijdens de wandeling al tegen gekomen. Eén van de kinderen vond dit al erg verdacht, want auto's mochten van geheim agent X op de stoep rijden en wandelaars op de weg... dit kon toch niet?
Na een line-up van alle geheime agenten wisten de kinderen de dief eruit te pikken. Toen hij zijn zakken moest legen viel daar opeens de tas uit met de gestolen verkeersborden. Hij wilde graag de verkeersregels leren en dacht dat het wel zou lukken als hij de borden had gestolen. Nadat meester Hans hem hardhandig had meegenomen werden de kinderen beloond voor het harde speurwerk.
|
 |

|
|
|