|
|
Geplaatst op:02-08-2021 Bijgewerkt op:02-08-2021 21:29 Vanaf 1 augustus zijn Wellantcollege, Citaverde en Helicon officieel YuvertaBron: Persbericht YuvertaWellantcollege, Citaverde en Helicon gaan vanaf nu samen verder als één onderwijsorganisatie: Yuverta.
Thuis in de toekomst
Yuverta wil écht van betekenis zijn voor leerlingen, studenten, cursisten, voor elkaar, de medewerkers en de regio. We zijn ‘thuis in de toekomst’, omdat we ons bezighouden met thema’s die ertoe doen, zoals klimaat, energie, water, voeding en welzijn van mens en dier. Met het bedrijfsleven verkennen we de wereld van nu en morgen. Samen werken we aan een duurzame verbetering van ons onderwijs en onze leefomgeving.
Persoonlijk en dichtbij
Door samen verder te gaan, bundelen we krachten en kennis. Daarmee kunnen we onze onderwijskwaliteit verder versterken en zo - ook in de toekomst - ons unieke, persoonlijke onderwijs blijven bieden. We zijn verankerd in regio’s. We hebben 53 scholen van waaruit we het onderwijs verzorgen, we hebben 9 regio’s waarbinnen we de samenwerking met bedrijfsleven en onze onderwijsvernieuwing vormgeven.
Goed nieuws mag je vieren!
Vanaf het nieuwe schooljaar gaat Yuverta écht van start. De scholen organiseren tijdens de eerste schoolweek leuke momenten met leerlingen, studenten, cursisten en medewerkers om de start van Yuverta te vieren. Om nu ook even stil te staan bij deze mooie mijlpaal delen we een leuke video waarin een aantal leerlingen, studenten en collega’s vertellen waar zij aan denken bij ‘Thuis in de toekomst’.
Vernieuwde website online
Bij een nieuwe organisatie hoort een nieuwe website. Neem een kijkje op yuverta.nl om meer te lezen over vmbo- en mbo-opleidingen én cursussen & trainingen.
Aantal feiten en cijfers
- 12.000 vmbo-leerlingen, 8.800 mbo-studenten en 8.500 cursisten
- 2.000 medewerkers en 5.000 stagebedrijven
- Dichtbij en persoonlijk: onze 53 locaties vind je hier.
- Samenstelling college van bestuur: Annemarie Moons (voorzitter), Cyrille van Bragt, Jan-Pieter Janssen en Gabe van der Zee
|
|
|
|